Van Seumeren trots: ''Dit is wat FC Utrecht hoort te zijn''
Hoewel het binnen de lijnen dit seizoen voor FC Utrecht nog niet helemaal is wat het had moeten zijn, is de club buiten het veld wel op de goede weg. De spelersbus werd gisteren ingezet om voor een nieuwe maatschappelijke actie lang houdbare producten op te halen bij de Albert Heijn, speciaal voor de Voedselbank Utrecht.
"Dit is wat FC Utrecht hoort te zijn", zegt Frans van Seumeren over de gezamenlijke actie van zijn club en het Albert Heijn-filiaal in winkelcentrum De Gaard, in de Utrechtse wijk Tuindorp Oost. Eerder werd er een opbrengst opgehaald door de gedragen shirts van de wedstrijd tegen Ajax te veilen. Met dat bedrag heeft de club voedselpakketten ingekocht om te doneren.
"Geweldig, natuurlijk", zegt Ingrid Verkerk, project-coördinator bij de Voedselbank Utrecht, in een reactie op de website van de club. "De samenwerking met FC Utrecht is dit jaar uitgegroeid tot een echt partnership en daar zijn we erg blij mee. We zijn natuurlijk afhankelijk van wat we krijgen aangeboden en dan is zo’n actie van FC Utrecht voor ons prachtig."
Het betrokken Albert Heijn-filiaal vond het initiatief van de club zo sympathiek dat ze besloten de opbrengst van de veiling te verdubbelen. "We dragen de Voedselbank sowieso een warm hart toe en we zijn bovendien maatschappelijk partner van FC Utrecht" zegt supermarktmanager Tom Mulder. "Daardoor zijn de lijnen kort en kan er veel."
Ook Frans van Seumeren hielp vandaag mee de producten in te laden. "Ik vind dit een geweldige actie en ben er echt trots op. Midden in de samenleving staan en gewoon je handen uit de mouwen steken voor een goed doel", aldus de grootaandeelhouder.